Tegenwoordig is het bijna uitgesloten om uw klanten niet via een e-mailing te benaderen. Elektronische nieuwsbrieven en e-mailings zijn uitstekende manieren om nieuwe klanten aan te trekken, ze te behouden en tegelijkertijd meer omzet te genereren.

Maar het is echter van enorm belang om goed na te denken hoe u deze campagnes kunt beheren en welke intuïtieve en krachtige instrumenten u moet gebruiken.

Ontdek MailChimp

Met MailChimp kunt u uw mailing lijsten beheren en nieuwsbrieven sturen.

  • E-MAIL TEMPLATES :

    Niet nodig om html te kennen : u kunt uw campagne rechtstreeks op de website van MailChimp aanmaken via hun online editor. Indien u geavanceerde campagnes wenst op te starten, kunt u een beroep doen op eigen ontwikkelaars of uw webagentschap.

    Eerst moet u een template aanmaken. Daarna kunt u uw inhoud toevoegen via een online editor of via een automatische integratie met bijvoorbeeld een RSS flow. U kunt zelfs inhoud integreren die reeds gepubliceerd werd op uw internet site, blog of andere sociale media.

  • VERTONEN VAN E-MAILINGS IN DE INBOX VAN UW KLANTEN :

    Er kunnen heel wat problemen optreden op het vlak van de lay-out wanneer uw nieuwsbrief in verschillende webbrowsers wordt getoond. Daarom biedt MailChimp de mogelijkheid om uw campagnes op 25 verschillende browsers uit te testen.

  • BEHEER VAN HET VERSTUREN EN VOORKOMEN VAN SPAM :

    Wanneer u meerdere campagnes lanceert, loopt u al snel het risico dat u tot de categorie van spammers wordt gerekend. MailChimp wordt gelukkig door de belangrijkste providers erkend als betrouwbare partner, en staat daarom op hun White list.

  • EENVOUDIG EN KRACHTIG INSTRUMENT

    MailChimp registreert alle resultaten van uw campagnes : aantal verstuurde en geopende e-mails, ongeldige e-mail adressen, klikfrequentie, enz. U kunt niet alleen een gedetailleerd overzicht krijgen van uw campagne, maar deze ook vergelijken met eerdere resultaten.

    Al deze gegevens kunnen bekeken worden in kant-en-klare tabellen, diagrammen en grafieken. Ze kunnen ook gemakkelijk geëxporteerd worden via Excel.

    Bovendien kunt u Google Analytics direct integreren in MailChimp.

  • EEN INTERESSANTE PRIJS :

    MailChimp is gratis tot 12000 e-mails per maand naar 2000 contacten.
    Dat is al genoeg om het versturen van uw campagnes uitgebreid te testen. Daarna kunt u opteren voor verschillende interessante aanbiedingen (maandelijks abonnement, betaling per campagne, enz.).

Sage CRM geïntegreerd met MailChimp

Nadat u een campagne hebt verstuurd met MailChimp, kunt u in Sage CRM de impact op de ontvangers meten (responspercentage, openen, lezen, klikken, …) en aanpassingen doen om de resultaten te verbeteren.

Sage CRM heeft een e-mailing beheersinstrument waarmee u campagnes kunt creëren en het responspercentage opvolgen.

De voordelen van de link tussen Sage CRM en MailChimp :

  • Verstuur campagnes naar specifieke doelgroepen uit uw e-mail lijst.
  • Maak en deel contactlijsten op basis van de antwoorden die u krijgt op uw campagnes.

Met MailChimp en Sage CRM kunt u een geautomatiseerde marketing campagne uitvoeren, met gerichte e-mailings, verspreid over het hele jaar.

  • Verstuur meerdere geautomatiseerde e-mails naar uw prospecten en klanten.
  • Automatiseer de communicatie met uw huidige en potentiële klanten.

Nu kunt u belangrijke informatie verzamelen over de e-mails die u verstuurt. Deze informatie kunt u dan gebruiken om uw volgende campagnes te verbeteren.

  • Monitor het openen van uw e-mails, het doorklikken en de uitschrijvingen.
  • Bekijk de campagne rapporten en verbeter uw campagnes onmiddellijk.

CONTACTEER ONS VOOR MEER INFO